Expeditie Langtang Himalaya Nepal 2012

Spannende verhalen van de fietsclub....

Vanmorgen om 8.30 was het startsein van de tweedaagse fietstocht van Henk, Jan jr, Victor en Ruud. Onder grote belangstelling zijn we vertrokken en dwars door Kathmandu gereden op de fiets richting Nagarkot. Dat fietsen in Kathmandu is een spectaculaire belevenis: van alle kanten komt het verkeer al toeterend aanscheuren. Af en toe denk je dat je wordt aangereden maar op een of andere wonderbaarlijke wijze gaat 't toch telkens goed. Het is zelfs zo dat de motorbikes en automobilisten je voorrang geven. Middenvingeropsteken kennen ze in Nepal niet, dus dat hebben wij ze dan ook maar niet geleerd. Onze gids Mongol (een nationale bekendheid in de ATB wereld van Nepal) loodste ons veilig door Kathmandu richting de vallei. Daar hebben we prachtige trajecten gereden met stevige klimmetjes. UIteindelijk zijn we in Nagarkot aangekomen in een fantastisch hotel, moe maar voldaan en een paar duizend calorien armer (maar die zijn inmiddels aangevuld door koffie, gebak, bier, patat, kaas, chocola, pinda's en een buffetdiner....). We zijn nog niet moe, dus we gaan de grote klaverjaswedstrijd spelen (Henk/Jan tegen Victor/Ruud). Er wordt op het scherpst van de snede gespeeld, Victor en Ruud verwachten dat het opvallende geluk van Jan en Henk nu wel 's een keertje voorbij is... Het hotel is zeer comfortabel, we hebben te doen met de stakkers Jan sr, Hans en Ad die in Kathmandu moesten achterblijven. Morgen scheuren we de berg weer af, ja beste mensen, wij hebben vandaag geklommen van 1350 m.NAP naar 2150 m. NAP. Of iedereen dit traject ook geheel zelfstandig heeft gereden is onduidelijk, het gerucht gaat dat een van ons stiekum een stukje de bus heeft meegereden. Nader onderzoek volgt...
Vanuit het 16 sterren hotel een voldane groet van de fietsclub!

saskia

klinkt erg gezellig ! heel leuk om al jullie ( zware-reis ) verhalen te lezen, maar natuurlijk is het prachtig, en afzien, en vooral fantastisch ! :) mooie foto's, bedankt voor alle moeite .. xx

ozinga

De achterblijvers in Kathmandu vonden dat waarschijnlijk niet erg omdat Kathmandu geweldig is. zijn er ook fotos van jullie in K? Sonja

Anita

Ik weet wel wie de bus genomen heeft haha !
Knap hoor eerste een takke eind lopen en dan een takke eind fietsen.
Het komende halfjaar moeten jullie bijkomen !
Voorzichtig nog even.....XX

ila

zadelpijn mannen?

Het zit er bijna op.
20 mei familiedag voor Victor, we zullen aan zijn lippen gekluisterd zitten. Veel plezier nog

Groetjes
Ila

Michel

Hoi pap en Jans,
Ik ben weer thuis. Het was heel leuk bij Tineke en Harry. Ik ben blij als jullie weer thuis zijn. Ik heb jullie erg gemist.
Tot zondag. We gaan het huis helemaal versieren als jullie thuis komen! De groetjes van Robin en Nathalie.

xx Michel

Olaf

Hallo mannen,
Mooie foto's en stoere verhalen. Ik ben benieuwd wie er nu is gaan lopen na een fikse fietstocht. Het lijkt de Amersfoortse Berg wel richting de Lichtenberg.
Nog veel plezier.

Luuk Gijselhart

Ik geniet nog steeds van jullie prachtige foto's.

Marijke Koekkoek

Weer mooie verhalen en prachtige foto's. Ik heb genoten van jullie verhalen. Dat van het fietsen is ook een uitdaging geweest denk ik he.
Nou, heel hartelijke groeten en blijf met je hoofd nog even 'in de wolken'.
Groetjes,
Marijke.

petrastomphorst@hotmail.com

Ruud,

ik heb genoten van jullie spannende verhalen
en prachtige foto,s
ook is het leuk om te luisteren naar jouw verhaal op het werk wat jij allemaal beleefd heb,
het is een top belevenis waar je geweldig naar terug kan kijken .... ook voor anita en je jongens een hele spannende belevenis , die op het thuisfront vaak gedacht zullen hebben hoe gaat het nu met hem wat is hij nu aan het doen je heb een top gezin die jouw dit allemaal laat doen
respect voor hun
nu thuis al je verhalen vertelen aan iedereen en waarschijnlijk de vele foto,s terug gaan kijken
Ruud je bent een kanjer

peetje

Joep en Angélique

Dag heren oftewel Ad, Hans, Jan sr., Jan, Henk, Ruud en Victor,
Hadden we al gezegd dat we trots zijn op jullie? Nou applausje bij deze!! Volgens mij hebben jullie het erg naar jullie zin gehad in Nepal, maar het is dan ook een prachtig land met hele fijne mensen. Tof dat jullie er nog een fietstocht aan vastgeplakt hebben, lijkt ons ook een erg leuke manier om de vallei te verkennen.
Wij hebben idd de Ganja La pas niet meer gedaan, die bleek in de schaduwkant te liggen en dus propjevol met sneeuw en dus lawinegevaar. Dus we hebben de Yala peak beklommen, onze 1e 5000er. Woehoe, best kicken, vooral omdat we in de sneeuw hebben gekampeerd in de middle of nowhere :)
Daarna zijn we via Kathmandu naar het Chitwan NP geweest om beessies te spotten en in Pokhara zijn we in een kayak gekropen om 5 dagen onze armen lam te roeien, prachtig was het, en er was de hele tijd geen toerist te bekennen. En morgen stappen we in het vliegtuig naar China. Voor ons dus nog geen appelmoes en draadjesvlees!
Heel veel groeten, het was ons een genoegen om jullie te hebben leren kennen in Rimche,
Joep en Angélique - joepenangelique.blogspot.com