Expeditie Langtang Himalaya Nepal 2012

Start tweede deel van de trek

Terwijl ik dit typ dondert en bliksemt ht, het is 20.40 uur. We zijn inmiddels in thulo shyafru beland na een fantastisch eerste gedeelte van de trek. We hebben ongelooflijk indrukwekende bergen van de Himaelaya gezien en genoten van vergezichten en een totaal andere cultuur van de bergbevolking. Aan het einde van de Langtang vallei hebben Henk,Victor en Ruud een berg beklommen van 4773 meter hoog, een dag eerder zijn we met z'n allen naar een uitzichtpunt van 4260 m geweest. Je zult begrijpen dat de uitzichten geweldig waren op gletschers en besneeuwde bergen. Inmiddels zijn we uit de Langtang vallei en gaan morgen de Helambu vallei in richting Gosainkund. We moeten dan wel effe 2200 meter stijgen in twee dagen maar onze beenspieren zijn inmiddels zo sterk dat we dat wel aankunnen.

Tot nu toe is het weer prima geweest: elke dag een strakblauwe lucht en koude nachten. Het comfort valt ook mee, we kunnen bijna alle dagen douchen, maar je zult schrikken als je de foto's ziet van de badkamers en de toiletten! Wat zijn we verwend in Nederland...

Over die foto's: het is helaas niet mogelijk om vanuit Nepal foto's op de site te plaatsen, dus je moet even geduld hebben totdat we thus zijn. Neem dan maar een dagje vrij want dan zet Hans er een hele serie op.

Voorlopig is dit ons laatste bericht want we hebben de komende dagen geen internet- en telefoon-mogelijkheid.

Vanuit Nepal een hartelijke groet van ons allen aan julie en Namaste!.

elly

het klinkt nu echt als Himalya trekkers. Top dat het allemaal goed gaat. Heel veel plezier!!!

willem en petra

He Ruud
Wij waren gisteren nog even bij Anita en hoorde al dat het een onvergetelijke ervaring is. Super om te horen dat het zo goed gaat met jullie daar. Geniet nog even lekker want jullie zijn nog niet eens op de helft en zullen nog vele mooie dingen beleven. Wij wachten alweer met smart op het volgende verhaal vanuit Nepal. Blijf voorzichtig en veel plezier met elkaar.
Liefs Willem en Petra

Saad en Nadia

Dag heren en Ruud,

Erg leuk om te lezen dat het goed gaat en dat jullie het leuk hebben. Doe je best verder and have fun!!

Nadia en Saad

Anita

Hey stoere kerels, heel veel succes met deel 2 !
Heel veel plezier en genieten. Hoop gauw weer wat van jullie te horen.

Liefs Anita XX

Jaap JP

wij zijn net terug uit de Ardennen. het was er fantastisch. erg mooi weer. maar wat ik nu allemaal lees en zie ongelooflijk. Ruud en zijn vrienden veel plezier en geniet met volle teugen.

Leny

Ha Mannen,

Net terug uit Spanje lees ik jullie verslagen uit Nepal.
Heerlijk......... heel veel succes onderweg en ik wacht met plezier op het volgende bericht. groetjes Leny

Michael en Marijke

Hallo trekkers,
Nou, dat klinkt echt als Nepal, prachtig en weer echt een uitdaging. 2200 meter klimmen is wel erg veel lijkt me. Maar dat kunnen jullie wel. Geniet ervan en we wachten op de vast fantastische foto's.
Groetjes,
Michael en Marijke

Wim

Goede tocht gewenst. Heb al een weekje vrij genomen om de foto's te bekijken. Ciao.

Henny

Jammer. Geen foto's.
Ook niet gecomprimeerd te versturen?
Hoe dan ook. We zien ze later wel.
Maak er een onvergetelijke ervaring van.

Mark

Goed om te horen dat jullie een mooie start gemaakt hebben. Ontzettend veel plezier met het vervolg!

petra stomphorst

Hallo trekkers,
ik lees dat alles goed gaat en dat jullie heerlijk weer hebben dat loopt wat leuker,
heel leuk om jullie verhaal te lezen
have fun en geniet van je/jullie avontuur

groetjes petra

Frank Weijers

Beste avonturiers,

Wat maken jullie ons deelgenoot van een geweldige ervaring. Blijf genieten en respect, veel respect.

Groetjes
Frank Weijers

Isa, Janny en Ed

Jullie verhalen roepen herinneringen op! En het lijkt wel of de tijd daar echt stil staat. Leuk om dit Nepalese feest zo met elkaar te mee te maken. Als jullie dit lezen, dan zullen jullie de trek achter de rug hebben. En hopelijk is alles goed gegaan. Geniet nog van het Nepalese leven na de trek. En we wachten met belangstelling op de foto's.

Frits en Ineke Gerritsen

Dat wij bijzondere buren hebben weten we, maar zo bijzonder is toch wel uniek. Ad, Jan en reisgenoten, jullie zetten een staaltje doorzettingsvermogen neer. Wat leuk om zo met jullie te kunnen "meereizen" vanuit onze stoel.
Groetjes, Frits en Ineke

Lie

Ruud en zijn vrienden!

Goh wat een mooie verhalen en belevingen! Mooi om te lezen! En al weer nieuwschierig naar jullie verdere avontuur! Jullie zijn echte kanjers!!

Groet van Henk en Lie

Anita

Wat fijn dat ik je gisteren nog even gesproken heb. En Ruud, je blijft maar enthousiast, geweldig. Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne week, geniet er nog maar lekker van.
Tot gauw ..XXX.. liefs Anita, Lars en Stefan (Homie)

Hannie

Wat een ervaring doen jullie op geweldig, nog heel veel wandel plezier groetjes Martin en Hannie

We blijven volgen en horen de verhalen later wel.