Expeditie Langtang Himalaya Nepal 2012

Nog 1 nachtje ......... Laatste update vanuit Nederland

Hallo volgers van onze Langtang Expeditie,

Hier een laatste update voor ons vertrek. Inmiddels stromen de reacties op onze blog binnen, leuk om te lezen allemaal, dat geeft ons een gevoel van niet alleen te zijn. We hebben inmiddels 120 volgers. Ontzettend bedank voor jullie aanmoedigingen.

Nog één nachtje slapen dan is het zover. Ons avontuur gaat eindelijk beginnen na een voorbereiding van bijna een half jaar, WE ZIJN ER KLAAR VOOR!!!!!

Klik op de afbeelding voor alle reisdetails.

Hierbij nog twee verhaaltjes van Ruud en Victor.

Hey beste volgers van ons weblog!

Als 'Nepal wandelaar' effe een kort update: nog één naggie slapen en dan hup,hup, op naar de Himalaya. Ik heb m'n rugzakken al twee ingepakt en ook weer uitgepakt, bang dat ik alsnog wat vergeet...allerlei geheimzinnige medicijnen en zalfjes, getsie wat eng...m'n hele buro staat vol met zelf gevulde flesjes en potjes, dat alles om de kubieke centimeters zo laag mogelijk te houden. Hopelijk verwart de douanier straks niet m'n potje waspoeder met coke, want dan zie ik nog de Himalaya niet....Ik ben niet zenuwachtig, maar 'licht gespannen'. Het effect is hetzelfde: ontzie me! Veel volgplezier, we doen onze uiterste best om 't volgen voor jullie zo leuk mogelijk te maken daar in 't heuvelachtige Nepal.... Pheri bhataunla ! (doei) Ruud.

Beste bloggers,

16 maart vertrekken we naar Kathmandu, Nepal voor een 3 weekse trekking door de Himalaya en we zijn 8 april weer terug.
De groep bestaat uit 7 mannen, 2 lokale gidsen en 3 sherpa’s.
We zullen proberen zo vaak mogelijk een verhaaltje of foto te plaatsen gedurende de tocht, maar zeer waarschijnlijk hebben we enkele weken geen bereik, geen internet, geen GSM. Dat wordt wennen….

Om nu alvast mee te kijken hoe de tocht van dag tot dag zal verlopen; zie hiervoor het dagschema in de bijlage.

Beknopte facts and figures:
21 dagen onderweg, waarvan 16 dagen trekking, wat neer komt op totaal 93 uur en 146 km lopen door de Himalaya. Daarna nog 2 dagen mountainbiken.
Hoogste top die we gaan beklimmen is 5.100 mtr (dag 14), totale klimafstand (en dus ook daalafstand) = 8.500 mtr.
Verste afstand op een dag is 22 km (dag 10), langste dag is 7 uur lopen (meerdere dagen).

elly visser

lieve mannen,

heel veel plezier in Nepal, een prachtige tijd toegewenst in de Himalaya!!

veel groeten Elly

Nathalie

Mannen, veel plezier en succes toegewenst! Groetjes Nathalie ('schoondochter' Hans)

Riena & Cees

Hallo Ruud en andere avonturiers,

Ruud alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Wij wensen jou en je vrienden een heel mooie tijd toe, loop verstandig en let goed op elkaar! Geniet van deze bijzondere gebeurtenis in jullie leven en neem alles als mooie herinnering mee terug, zodat jullie de rest van je leven met heel veel plezier terug kunnen kijken. Kom allemaal gezond weer terug bij jullie gezinnen en we volgen jullie bij ieder bericht dat er binnenkomt! Nogmaals heel veel plezier.

Groetjes Riena & Cees

Herman Woods

Victor, maar natuurlijk ook de rest van het team, het allerbeste, maak er iets leuks en goeds van en hou het hoofd koel. Gezond weer terug en Victor niet meer blessures oplopen want als je terug bent gaan we golfen

Mark

Veel plezier, geniet van de reis, de natuur én van de rust zonder al die communicatiemiddelen ;)

astrid en jack

Ad en medeavonturiers. Heel veel succes en plezier toegewenst. We kijken uit naar de verhalen.

Peter Vink

Buurman Jan en alle wandel-vrienden. Een ontzetten gave tijd gewenst. Geniet van alles !

x
Peter.

Eric Last

Mannen, het is zo ver, ik wens jullie een fantastische reis....geniet van het feit dat juliie dit allemaal mee mogen en kunnen maken.Jullie staan op het punt een beleving mee te maken, die je nooit meer zult vergeten. Geniet van alles, de rust, de ruimte, de eenzaamheid, de natuur, de stilte, de 'hoge bergen'en de 'diepe dalen'

Eeen hartelijke groet,

Eric.

Roelie Top

Ruud, van harte:) Met z'n allen: heel veel plezier op zo'n unieke reis.. en aan de partners: tof dat je jullie mannen zo'n ervaring gunt!

Hans Outshoven

Ruud van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag vandaag! Ik wens jouw en je medereisgenoten een behouden reis en heel veel wandelplezier in Nepal! Groetjes Hans

Arjan & Sam

Beste vrienden! Vanuit Nederland ongelooflijk veel plezier en succes met dit prachtige avontuur! Help mijn vader (jan) af en toe even met mijn camera, als hij genoeg fotos maakt kan ik de gps gegevens gebruiken om de route in 3d inzichtelijk te maken!

Veel liefs!

Rick Boere

Beste Hans en reisgenoten,
Nu gaat het gebeuren! Na een hele reis aan voorbereidingen op naar werkelijk grote hoogten!
Heel veel succes, sterkte gewenst bij de zware momenten, maar bovenal heel veel plezier tijdens jullie tocht.
Groeten Rick Boere (collega van Hans)

Anita

Onze mannen zijn vertrokken, de reis is begonnen. Ik wens ze allemaal een hele mooie tijd daar in Nepal.

Veel liefs,

Anita

willem en petra

He Ruud & andere reisgenoten,
Als jullie dit lezen hebben jullie de lange vliegreis erop zitten en kan het avontuur beginnen.
Geniet met volle teugen ervan zodat het een onvergetelijke vakantie wordt die je nooit meer zal vergeten.
Dat pakt niemand jullie meer af.
Heel veel plezier ook vooral en succes met deze sportieve tocht. Doe voorzichtig!
Veel liefs Willem en Petra

Johan en Myrra

Hi Ad, Hans en vrienden.

Heel veel succes met jullie avontuur.

Ben benieuwd naar jullie verhalen. Ben zelf in 2001 in de langtang vallei geweest tot aan vlak onder de Yala peak. het is een gewelddiiigggg gebied. Ben jalours dat ik niet mee kan maar een volgende keer? hou ik me aanbevolen. Namaskar.

Nelleke en Jan Bra

Hoi Ruud en alle andere resigenoten,
Nu kan het avontuur echt beginnen ! Dit is wat anders dan freewheelen over de blauwe pistes met een dik pak sneeuw.............
Hoe dan ook, het moet voor jullie allemaal een unieke ervaring worden dus geniet er zo veel mogelijk van. We kijken nu al uit naar jullie verhalen. Sterkte voor de ongetwijfeld lastige momenten die jullie tegemoet gaan maar daar zal heel veel tegenover staan. Bra's
PS
Wij verzorgen Anita wel een beetje................

Harmjan Boddeus

Ha Hans en anderen,

Na lang voorbereiden zit je dan opeens in een andere wereld. Geniet met volle teugen! En ik ben benieuwd naar je belevenissen en vergezichten.

Groet Harmjan

Maarten R UMC

Succes mannen, veel plezier daar! En let een beetje op onze kleine Hans :-) We willen hem graag heel terug !
P.S. wanneer je Hans kwijt bent kijk dan als eerste onder de vloer..... daar kruipt hij graag rond :-)